Jag fryser hellre ute än i soffan!

Efter att ha spenderat ett par
timmar i "Mellans" lilla lya där
värmen funkar som den ska,så
är det fan ingen hit att kliva
innanför dörren här precis!

Hann tamme fan bara kasta av
mej dojjorna,ta på yllesockarna
och slänga en flukt på termometer´n
så fick jag MER än nog!

Hejsan i snödrivan,hela 17 grader
i köket,men desto jävla kallare
i golvnivå som ni kanske fattar.

Övervägde för en stund,att leta
efter ett par liter whiskey och
dra i mej i ett svep för att åtminstone
bli aningen varmare inombords.

Men så kom jag på att jag hatar
whiskey,så jag ringde helt enkelt
upp "Guds lilla hjälpreda" IGEN!

Är inte värmehelvetet fixat på tre
röda,så är det jag som deponerar
hyran tills dess.

Vilket troligen lär dröja!

"Nämen vaddå,är det inte varmare
än,pannan är ju inställd på...."
yada,yada,yada,yada,bajs och allmänt
skitsnack som följde,och det enda
som hettade någorlunda var örona
på mej av all bullshit!

"Jag åker ut om 15 minuter svarade
lilla hjälpredan"!

Ärligt talat,vem fan bryr sej,längre?!

Jag vill ha,förlåt KRÄVER tamme fan
kompensation för det här jävla pisset.

Som om det nånsin kommer hända lixom!
Typ lika troligt som att jag skulle ha våta
drömmar om hjälpredan i sina läderhooosen!

Trött,jag blir så jävla APLACK!


På väg in till "Mellan",och här finns INGEN fartkamera så bilden
är alldeles gratis idag! =)


"Lilleman" va redan på plats,och som vanligt har han
  fototics för sej så fort kameran åker fram!


Kusin A hade finaste gåbortstassen på sej dagen till ära
och naturligtvis,som det anstår en unge till en datanörd
så hade han med sej sin Ipad!


A´s storasyrror satte sej i köket med sina,på soffan som synes!
(kinesiska tecknet för just soffa på mattan)


"Mellan" fixar med kaffet och räknar kopparna!


Nåra av besökarna satte sej i vardagsrummet.
Notera gärna han i fåtöljen!


Värsta klant-Nisse!
Hur svårt kan det va att dricka kaffe i mogen ålder lixom!


Bästa Mami-Majso hade iaf bakat lite,så jag sa till "Nisse"
att ta en bit till och INTE sätta sej PÅ den!


Som tur va hade storasis tagit plats i fåtöljen efter det,allt
för att inte Nisse skulle kladda & slabba mer i den!


Lillsis bjöd på det här som hon köpt efter att ha varit
på nån tillställning med folk från andra kulturer.
Smakade som spunnet socker,fast godare och med vaniljsmak.


Bomullsgodis som ni ser.


Man ville typ sticka en tröja av innehållet så gosigt
kändes det!


Sen vinkade vi hej då till "Mellan",för hon väntade ännu
mer främmande!

Tack för en mysig em i nya hushållet♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0