Hur man än bläddrar i almanackan blir det alltid december förr eller senare

Det tycker jag är trist!
 
Tänk va,om man kunde hoppa
från september direkt till april,
aldrig så fruktansvärt mörka
kvällar och inte en massa snö!
 
Snart,snart vänder det igen-
fi satan så skönt det ska bli.
 
Bara den psykologiska vetskapen
om att det går åt rätt håll är ju
fan outstanding.
 
Mindre introvert och mer lättklädd,
det är min melodi i nothäftet det!
 
Fast,trots dagsläget så känner jag mej
faktiskt mer avslappnad än på många,
många år.
 
Känner ingen stress eller ens tillstymmelse
till irritation,och bara det är ju värt den
största och bästa julklappen.
 
Synd bara att jag inte önskar mej nåt,
ingenting förutom en avslappnad och
alldeles förskräckligt mysig helg med
mina närmaste och allra käraste önskar
jag mej faktiskt.
 
Det och möjligtvis en skinkmacka,sen
är det bra!
 
Nirå,hur har ni det på julfronten??
 
Heja Sverige drick Cola istället för sprit,låt levern vila från nedbrytningsslit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0