Frosseridöden

Sicken jävla tur att jag inte började
rota i källar´n efter resväskan,hade
ju varit bortkastad tid menar jag.
 
TADA!
Ajm sitting here fortfarande.
 
Nu ska vi ju inte tro att faran är över precis,
det finns nåt som är minst lika förödande
att döden dö i som i en Apokalyps.
 
Just det "julmatsdöden"!
 
Kan ni begripa hur folk kan köpa på sej
så inihelvete med mat,och äta dygnet runt
så grönkålen och revbensspjällen fullkomligen
pressas ut ur öron och andra kroppsöppningar!
 
Det finns ju fan ingen hejd på eländet.
 
Ärligt talat,jag blir fetträdd när jag ser alla
överfulla matvagnar och folk som släpar på
julskinkor som om sista da´n vore kommen.
 
Vaddå landet lagom?
Det finns inte ett uns LAGOM i det här
decemberbeteendet alls ju!
 
Nåra grillade korvar,en skinkmacka och nåra
sega hemkokta kolor....det blir jul då oxå
kan jag meddela herrskapet.
 
Och KAFFE!
 
Det funkar året om,i ALLA lägen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0