Sommarmarknad i augusti

I helgen ska jag gå på marknad,
"sommarmarknad" har dom valt
att kalla det.
 
För mej tar sommar´n generellt
slut i juli,och i år har den ju fan
inte ens börjat.
 
Som vanligt kommer det med all
säkerhet finnas både egengjord
honung och en massa annat man
kan köpa med sej,fast just honung
är nåt jag absolut INTE gillar.
 
När jag tänker efter,så har ju jag
lite hemgjord saft och lite marmelad
i kylen,man kanske skulle ta med den
och kränga lite avsides.
 
Eller så tar jag helt sonika med HELA
mitt pysselrum så det blir lite riktig
marknadskänsla för en gångs skull.
 
DET vore nåt,till skillnad från alla
torra småkakor och trasmattor.
 
Så får det fan bli!
 
Förra året va det såhär livat bland knallarna,somliga gjorde
t.o.m "vågen"!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0