Nu blir det 25 år till nästa gång

Ibland undrar man vafan man
ger sej in på!
 
Igår em drog jag nämligen in till
metropolen Peking för att bringa
lite ordning & reda på min helt
jävla korkade mobil.
 
Jag tänker inte nämna operatör
eller så,men den här gången
uppsökte jag en annan butik än
den jag i regel brukar besöka.
 
1½ timme senare hade jag iaf
snackat till mej en ny telefon
OCH ett bättre abonnemang.
 
När jag då ändå va på resande fot,
tänkte jag som så,att det kanske kan
va lite skojsigt att titta runt på stan´s
s.k "augustifest"!
 
Marknadsstånd så långt ögat kunde
nå,OCH folk till förbannelse.
 
Fem ggr minst blev jag påkörd bakifrån
av barnvagnsförare som av nån märklig
jävla anledning inte lärt sej hur fan man
styr sina ekipage!
 
Ärligt talat,jag får gåshud av att trängas
en miljon typer som tycker att rökt renkorv
och fula Foppatofflor är det mest exotiska
dom nånsin sett.
 
Nu har jag emellertid varit där,och sanna
mina ord-inget nytt under marknadstaken.
 
Kanske att jag åker om 25 år igen-
då "kanske" det kommit NÅT nytt!
 
Två välkända ansikten dök iaf upp så vi trängdes lite
med övriga besökare!
 
Vojne,vojne!
 
Jag lyckades iaf få med mej lite "semesterkläder" hem!
 
Och nu är det hög tid att bli kompis med den
här lilla raringen!

Kommentarer
Postat av: K

Får hoppas telefonen håller hela tiden nu för det så du blir nöjd hela tiden nu ;)

2012-08-19 @ 13:07:23
Postat av: Majso svarar:

K: Jaa,det hoppas jag oxå :)
Hade tänkt,att vi två ska hänga ihop länge och ha det SÅ bra i varandras sällskap! :)
(i annat fall får jag väl besöka min "nya" telebutik igen och göra en ännu bättre deal,jag blev ju så väl omhändertagen sist) :D

2012-08-19 @ 13:13:01
Postat av: K

Det får vi hoppas på att den kan ta hand om dig bättre så du inte behöver springa in för göra en ännu bättre deal ;) men självklart är du välkommen om du vill känna dig omhändertagen igen ;)

2012-08-19 @ 13:44:31
Postat av: Majso svarar:

K:Precis ;)
Hur många "måndagsexemplar" ska man behöva dra till sej lixom? =)
Å andra sidan,bra dealer är ju alltid najs :D
Blir man dessutom trevligt bemött och för en gångs skull träffar på "rätt person på rätt plats",så gör ju inte det saken ett dugg sämre! ;)
Btw,man kan ju faktiskt "titta in" för att få hjälp & svar på sånt som "andra" kan bättre än en själv,utan att deala med abonnemang =)
Ha det gott & keep up the good work! :)

2012-08-19 @ 19:11:23
Postat av: K

Ja hoppas du tagit ditt sista :) Glad att höra det ;) ja visst trevliga kunder är alltid välkomna in, dom är det ju alltid roligare att ge den lill extra servicen till :) dom vill man hjälpa på alla sätt man kan :)

2012-08-20 @ 13:44:09
Postat av: Majso svarar:

K:Japp,det får vi hoppas,annars måste jag ju få en massa "plåster-på-såren-utrustning" =)
Nu när jag hittat till den bästa T-butiken,så går jag förstås inte på några somhelst villkor tbk till den gamla ;)
Och tack,så ska en säljare resonera-alldeles rätt inställning :D

2012-08-20 @ 15:15:33
Postat av: K

Det tycker du :) skulle det vara något fel får du söka upp mig så får jag se till att göra dej nöjd ;) men vi får hoppas du söker upp mig av andra anledningar :)

2012-08-21 @ 01:20:50
Postat av: Majso svarar:

K: Klart jag tycker =)
Och självklart söker jag upp dej på studs OM det blir nåt fel :D
Fast vem vet,jag "kanske" kommer utan anledning :DD

2012-08-21 @ 18:27:46
Postat av: K

Då ska ja hålla utkik ;) du är välkommen :)

2012-08-21 @ 21:28:21
Postat av: Majso svarar:

K:Det låter kanon hörrudu :)
Tack! :D

2012-08-21 @ 23:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0