Lovat är lovat,eller????

För ganska så många veckor sen
blev jag lovad en påse bullar av
den där "Hulda" som gör jättefina
blomsterarrangemang och hela den
faderullan.

En påse som hon lovade hänga på
dörr´n ifall jag råkade va iväg.

Efter ett tag krympte påsen,men
det skulle iaf bli EN bulle levererad.

Femtisju gånger tror jag hon bakat
sen den där "lovdagen",men inte fan
har jag sett så mycket som ett hörn
på en bullform,än mindre än nybakad
bulle i fin påse med krullsnöre.

Vad läser jag idag på hennes status-
uppdatering då,jorå,nu vill hon ha
hjälp att städa i hönshuset,och den
som gör det kanske kan FÅ ett ägg
eller två!

Jag förstår nog fan piken!
Det blir alltså ingen utlovad
bulle,den får jag alltså baka
på egen hand,OM jag nu kacklar
runt i hönseriet och det passar damen!

Men det ska jag bara säja,lovat
är lovat,annars ska jag fan värpa
på alldeles egen hand.

Jag har ju lixom TVÅ mer än väl
fungerande äggledare!

Tydligen!

"Tack för kaffet bullen"!!!  :DD


"Smit-Hulda"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0