Kuckelimuck & påskafton

Tänk vad folk kommer frossa
i en massa mat idag,inte jag!

Jag ska äta,det ska jag,men
definitivt inte i överflöd och
verkligen inte en massa ägg,
sill och konstiga hopkok.

Och ja,jag vet att det inte är
fredag,men vaddå,även jag
kan väl tillämpa undantags-
regeln såhär i påsktider.

Fast ska jag va ärlig så känns
det fan mer som juletid med
tanke på snön och minusgraderna.

Inte en endaste liten skattkarta
har jag sett som skulle kunna
leda mej till nåt stort fint paket.

Eller ägg då för fan!

Det blir alltså jag som själv
får agera "värphöna" och
förse dom närmsta med,om
inte ägg så kanske nåt liknande.

Kuckelikram & Gla´Påsk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0