I Majso´s fotspår

Inte nog med att jag hittills idag
har slurpat i mej över 1 liter vatten,
för nån timme sen fick jag värsta
knäppen och drog ut på promenad oxå.

Man skulle kunna säja,att där vattnet
rinner in,rinner all jävla sans och vett ut!

Fy helvete,efter 100 meter hade jag mer
mjölksyra i vaderna än som ryms i en hel
jävla tankbil,dom höll fan på att sprängas.

Efter ytterligare nåra meter,exakt hur
nåra ska jag låta va osagt,fick jag en
alldeles strålande idé att snika till mej
en vätskepaus,men....


..."Den lilla varelsen" va förstås INTE hemma,och INTE har
jag blivit betrodd med egen nyckel heller.

Tur i oturen för henne,att jag inte kollapsade där utanför,för
fi satan vad dåligt samvete hon hade fått då lixom! ;))


Skam den som ger upp i första taget tänkte jag,och tog
direkt i med "hårdhandskarna" som så påpassligt låg
där och väntade på mej!


När jag sen kom in i rätta andningen och hjärtat va med
på rätt kant,då blev jag utskälld halvvägs hem!


Naturligtvis stannade jag lite här och var där jag ville fota!
(hur fan tror ni annars det blivit bilder ovan!)


Höll på att trampa i en hel hög glas som nån (idiot)jävel
slängt mitt på trottoaren.
Som den goda människa jag är,tog jag iaf bort bitarna och
la upp dom en bit bort,vill inte ens tänka på ifall nåt stackars
djur gjort sej illa i små fossingarna!


Letade som fan efter "Ryssvärmen",men det enda jag hittade va den
här lilla blåsnippan.
(med flit felstavat,JA!)


Gick i raskt takt förbi fotbollstränande ungdomar,och
ta mej tusan om jag inte kände 80-talets spritt i benen.


"Nästan" så jag ville utmana mej själv på lite intervallträning
i backen bredvid planen,men vafan,tänk om jag åkt på åderbråck
och blivit liggande,när hade nån hittat mej då?


Välbehållen och hemma igen,hittar jag Gösta liggande
på den kalla stengången.
Stackars liten lixom!
Jag lyfte försiktigt upp honom i handen.
Gamla människor kan ju va sköra,och vem vet hur länge
han legat där lilla kraken!


Varsamt la jag Gösta på rullatorn innan jag traskade
upp till mej,att knöla ner honom i hans brevinkast
tyckte jag va lite väl magstarkt faktiskt!

Majso VS aprilmotion
     1     -      0

(So far!)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0