Full fart

Poff bah,så va klockan såhär sent!

Jäklar vad timmarna flugit iväg idag.

Lite förmiddagsbestyr med matinköp
och ett antal kaffe,samt en skål med
yoghurt och nötter.

Strax efter 13 fick jag fikabesök,fast
jag fick dricka kaffet själv och bjuda
på te & vatten!

Vissa har tydligen inte vuxit till sej och
insett tjusningen med Gevalia! =)

Dessutom fick jag ett paket med kaffe
OCH en chokladkaka 70%!

Så jag hade överseende med att "bara"
få servera just te...och vatten!

Tjatter & babbel,skratt och lättsamhet
resulterade i att klockan vips var strax
efter 17.30.

Och hoppsan hejsan,vid 18 skulle jag
ju till grannen aka "Hurtbullen" på s.k
Ljusparty minsann.

Nu föddes ju jag i stort sett klar,så det
va ju nemas problemas att stå i farstun
ett stenkast bort vid exakt bjuden tid.
(T.o.m nåra minuter innan)

Jag gillar trevliga människor i allmänhet,
och grannen i synnerhet som alltid fixar
så hemtrevligt och dukar på altaninen sin.

Och just bara för den goda torsdagsfeelingens
skull,slog jag till på nån ljusmojäng där i hennes
lilla vardagsrum!


Hur ofta kommer man till ett homeparty med
såna här godsaker va?!


Värsta godaste salladen med glaserade cashewnötter!Mmmm.


Sen,mitt upp i alltihopa kom lilla värdinnan på att hon glömt
fixa dressing,så hon blandade med van hand ihop en.


Jag va snäll och gjorde´na sällskap där i köket,och kunde
samtidigt käka lite nötter direkt ur stekpannan!
Lite lagom diskret förstås!


Lite god dricka på det,och jag ångrar inte ljusmojängsköpet
ett endaste dugg.
Tvärtom faktiskt!

Tack för idag godingar♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0