Flitiga Majso speaking

Ibland kan man ju undra var
man får alla infall ifrån.

Som idag t.ex.

Tvättstugan va bokad trots att
det är påskdagen och man
egentligen ska äta upp allt godis
och annat tjafs och inte göra ett
skit mer än nödvändigt.

Men eftersom det ALLTID nuförtiden
är fulltecknat i nedre regionerna,dvs
källar´n,så får man lov att passa på.

Precis just efter att jag slängt in
första maskinen,DÅ anföll fan själv
och riv & rafs,så hade jag bytt till
rena lakan,och sen va det jävlar i
mej inte hejd på tokerierna.

Jag dammsög,jag plockade undan,
jag diskade,jag gjorde tamme fan
allt jag i vanliga fall bah:orka lixom!

Joråsatte,nu är det "ganska" städat
ett par timmar till eller så.

Jo,för jag känner ju mej själv vid
det här laget,och imorr´n em lär
det va upplockat och tillstökat igen.

Men,man får glädjas åt det lilla
som mamma säjer när hon bara
får 100 kg älgkött efter höstjakten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0