Byggare J och hans lilla hjälpreda

Såja,då har man(vi)varit och
införskaffat lite byggmaterial
på lokala brädgår´n då.

För nu jävlar ska här byggas
och skruvas och fixas.

Ja,inte jag förvisso,jag brygger
bara kaffet och ser till att det
blir regelrätta raster lite då & då.

Jag håller fan inte på och räknar
ut vinklar och skruvåtgång och
får träflisor i händerna.

Näerå,dom uppgifterna lämnar jag
med varm hand över åt den som
är bättre lämpad till sånt,nämligen
min egen lilla Byggare J.

Fast jag har förstås betalat
alla grejerna.

Betalning för arbetet får han
mer än gärna in natura,d.v.s
en stund i skogen med BARA mej!

Vissa har det jävligt bra minsann!


Nån sån där tillpressad skiva typ!


Plus nåra brädlappar,skruv,gångjärn och en bits eller
vad fan det kallas!

Fram med arbetspiskan och på med bryggar´n bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0