Uppdraget slutfört

Ja jävlar i min lilla låda vad
jag skulle passa bra som
hemstajlare.

Eller åtminstone som kaffe-
drickare och trevligt sällskap.

D.L.V och jag har iaf haft en
mysig eftermiddag,med lite
babbel,fikapausar och annat
småplock.

Just det,det kom ju en sån dära
professionell fotograf oxå.

Jag erbjöd honom att få knäppa
nåra bilder på moi,men han bah:
"Ahh,alltså nu har ju jag viiiidvinkel-
objektiv på den här kameran,så
det skulle nog inte bli så bra bilder"!

Menellerhur lixom,fast lura folk
att ett rum ser ut att va 100kvm
när det egentligen bara är sisådär
en 22.5 kvadrat,DET är bra-DET
blir finfina bilder,visst,skit i att
fota nåt snyggt och naturligt för
en jävla gångs skull!

Gör det vetja!
Och skyll dej själv sen när du
sitter där och BARA går igenom
dödstråkiga köks och sovrums-
bilder,det tycker jag verkligen,
sa jag INTE rakt upp i fejset på
honom,men jag tänkte det ganska
högt iallafall!


Nämen,där står ju "Majsozamis" jävla lilla låda med
RIKTIGA växter,lite ljus och sånt dära pluttigt
inredningsdetaljsmaterial!


Min uppdragsgivare hade dagen till ära sett till att matcha
i rosa-stilpoäng på det va!
På bilden demonstrerar hon den s.k "housedance posen"!


Kaffe är jävligt viktigt.
Jag valde en tomtemugg bara för att jobba med mina
problem vad jul(helvetet) anbelangar!


Värsta godaste chokladbollen serverades och det lättade ju upp en
hel del i kombination med tomte(jävels)muggen!


Så kom han då,fotografen.
Typ 45 minuter senare än bestämd tid-sånt gillas INTE,
vilket jag lät påpeka!


He,he-jag fotar los fotografos och visar här hur ett rum
ser ut in real life...UTAN vidvinkelobjektiv!


Sen gick jag ut och fotade lite,den här skönheten t.ex!
(och la den i los fotografos ena sko!)


Under tiden los fotografos va nån helt annanstans passade
jag på att fixa en överraskning åt honom!


Surprise!
Kul för honom när han kommer till kontoret och ska redigera
sina FIIINA bilder sen!
Fuck you vidvinkelobjektiv!


D.L.V ingår dock INTE i köpet!

Näe ni,nu ska jag sätta mej och skriva
faktura på dagens uppdrag.

Over and out!
Vid tangentbordet:"Majsozami"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0