Idag är det Lilla varelsens dag

Just det,idag ska jag umgås
med Den lilla varelsen!

Hon ska klippa gräs och jag
ska hejja på,d.v.s springa
bakom med piskan och locka
med kaffe.

Om hon sköter uppgiften
vill säja!

Jag har ju ändå inget annat
för mej eftersom "fiskarn"
har lämnat mej i helgen.

Vad kvällen har att erbjuda
är svårt att säja nu,för som
sagt:allt hänger på om jag
godkänner gräsklippningen.

Det är knappast så att D.L.V
inte kan klippa,snarare en
fråga om det funkar.

Jag tror nämligen det hade
varit smart med en lie,till
att börja med alltså.

Stackars Lilla varelsen,först
värsta vildvuxna gräset,och
sen jag som hurtigt flåsar
henne i nacken.

Det blir spännande det här!


My little creature!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0