Bland tomtar & choklad

Hej på er!

Nu är hon tillbaka efter en
hel dags godistillverkning
i hufvudstaden.

Bagar´n själv och hans son
var mej behjälpliga hela tiden
i stort sett,annars hade jag väl
inte blivit klar än på länge!


Det här var vad som mötte mej på kontoret


Sen visade svärfar lite bilder för sonen


Sen hittade jag dom här små söta sakerna


Likaså dessa,men jag gillar inte munkar,så nej tack!
Och förresten va det ju inte därför jag åkt hela vägen
till Stockholm!


Fram med tomtemaskinen och sen va det bara att sätta igång.


Det är ju en jävla tur att man är stark iallafall


Och kan det där med pill och tryckeri


Det blev RIKTIGT jämnt och fint!


Säj hej till tomten i oktober


Sen kom faster Majso´s lilla H på besök oxå


Farbror J poserar lite med H


Sen va det dax att göra Mozartkulor,och vem passar bättre
att assistera än den "riktiga" Bargar´n!


TEMPO,TEMPO skrek jag förstås inte,snarare tvärtom!


Finfina Mozartkulor av allra högsta kvalité


Och det bästa av allt,när man är klar FÅR man slicka av
precis ALL choklad utan att skämmas ett jävla dugg!

Mmm,Valrhona 62%


Jag skulle faktiskt kunna jobba gratis där,om jag får ta
hand om chokladen!


Ni fattar själva va!
Perfekt tempererad choklad!♥


Mitt i tillverkningen blev jag bjuden på en Caffe Latte-mums!


Sista godiset ut blev marsipanhjärtan


Såhär fina blev dom!


Jorå,det va den godistillverkningen!
Gick ju bra och va skitkul,mycket
tack vare superb hjälp & assistans
av svärfar och darlingen.



På hemväg käkade vi varsin jättegod pizza i Fruängen,och snart ganska
snart är det nog tusan time för sängen!

Snipp,snapp,snut-nu är marsipanen slut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0