Hej svejs första advent...

...inte ett endaste ljus
har jag tänt!

Överallt har jag sett ljusstakar
och arrangemang.

Med eller utan mossa,änglar,
svampar och siffror i en enda
salig blandning.

Har jag nån adventsstake med
utsmyckningar och annat krafs?

Näe!

Och inte gråter jag för det heller.

Däremot ler jag med hela fejset
för att det inte kommit nån snö än.

DET gör mej gladare än alla ljus-
vekar och mjukt stearin i världen.

Däremot ska jag fira med en riktigt
najsig rökelse som sprider lite
mysig doft sen.

Och kanske att jag slår till på en
pepparkaka oxå,inte för att jag
behöver bli snällare,men jag vill
knäcka den i handen och få tre
bitar till en adventsönskning som
räcker ända fram till midsommar!


Förra årets ljus,som för övrigt aldrig blev tända!
Observera gärna att jag då oxå hade bytt gardiner.
Har jag gjort det i år?
NÄE!


SÅHÄR såg det ut för exakt ett år sen,och det är ju fan
inget jag saknar på nåt sätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0