Solsken & fågelkvitter

Är det inte bara helt ljuvligt
att kunna gå ut och få sej
lite solvitaminer och en
hel trudelutt med fågelsång
på morronkvisten!

Det är inte klokt hur man
tinar upp inifrån och ut.

Hundarna kan springa på
gräsmattan,eller gräs är ju
synd att säja,men det är iaf
inte tre meter höga snövallar.

Sen kommer man in och möts
av kaffedoften,sätter sej ner
och bara njuter av ljuset.

Man blir lite lätt religiös fast
på sitt eget lilla vis.

Euforisk kanska man kan
kalla det.

Och så tänker jag på alla fina
vänner jag har,mina underbara
ungar,och inte minst min egen
lilla darling som finns i vått &
torrt för mej.

ONSDAGSLYCKA i sin allra
renaste form.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0