Meningen med morgonen

Naturligtvis är det första
muggen kaffe.

Det kan iallafall INTE va
morgongymnastiken.

Nu gympar ju inte jag så
förbannat mycket överlag
iof,men ändå!

Däremot börjar jag förstås
varenda morrron med en
timmes Qigong eller två.

Min kropp är mitt tempel
och inte fan vill jag bara
studsa ur sängen och sätta
mej med tidningen det första
jag gör.

Näerå,jag står på ett ben som tuppen
och så står jag i en halvtimme
och djupandas.

Det är då jag drar in ångorna
från bryggar´n som puttrar.

Sen sätter jag mej i Lotusställning
och ahummar medans jag gnider
tummarna och pekfingren mot
varann ända tills det nästan
svider i fingertopparna.

Och när jag är på riktigt jävla
bra humör,då avslutar jag med
att stå på huvudet i minst en kvart.

Mitt på golvet alltså,att stå mot
en vägg är fusk och bara för
nybörjare.

Idag hoppade jag dock bara på
ett ben UT till bryggar´n,den va
nämligen redan laddad!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0