Give me just a little break

Ju mer jag funderar desto
mer känner jag för ett
sabbatsår,eller tjugotre.

Åka runt lite i Indien och
mjölka heliga kor,lära
kinesiska barn äta med
kniv och gaffel.
(i Kina alltså)

Cykla i Trondheim och kopiera
en jävla massa hemliga mönster
på Lusekoftor som jag kan sälja
på Blocket sen.

Men allra helst vill jag sabbatta
i en bungalow långt härifrån där
termometern aldrig visar mindre
än 25 grader och sanden alltid
är ljummen.

Sitta bakom fladdrande gardiner
i solnedgången och fota infödingar
som plockar konstiga djur på stranden.

Joråsatte,tills vidare kan jag ju alltid
roa mej med att kolla vem som går på
och vem som kliver av bussen nedanför
mitt lilla fönster.

Iklädd ryssmössa och underställ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0