Dagens middagstips(en gammal goding)

Här satte jag fart och rev
fram allehanda ingredienser.

Originalreceptet har jag fått
från fina U för ungefär 30 år
sen,men jag spejsar till det
lite ibland beroende på vad
man har hemma!


Skär kassler i kuber,hacka purjolök och sockerärtor,ta fram
lite majs och riv ost.(ju mer desto bättre/godare)

Koka under tiden lite ris.(eller mycket)


Häll hälften av det kokta riset i en ugnsfast form,strö över
den hackade purjon & sockerärtorna,lägg på kasslern.


Häll på majs.(om man nu gillar det,annars skiter man i den)


Lägg på resten av riset


Häll en blandning av creme fraiche,grädde och Knorr´s
kött & grillkrydda över det helat


Toppa med en jävla massa ost....


Släng ev.på lite torkad persilja,om inte annat så för
den fina färgens skull!

Skjuts in i ugnen ca 175-200 grader i 30-40 min typ!

Servera med en god sallad
och varför inte ännu mer
nyttigheter såsom:


...grön skön kokt broccoli.


SMAKLIG MÅLTID!


Kommentarer
Postat av: matilda

GE MIG!

2011-03-28 @ 22:17:24
Postat av: matilda

GE MIG!

2011-03-28 @ 22:17:45
Postat av: Mami svarar:

Matilda:Komsi,komsi,finns ju härsi ;))

<3<3<3

2011-03-28 @ 22:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0