The never ending firande

Om man inbillar sej att det
ska va lugnt,skönt och
jävligt fridfullt i maj & juni,
så inbillar man sej nåt så
in i bängen käpprätt åt skogen.

Folk (läs:mest släkten) fyller
tydligen år samma datum
VARENDA jävla år.

Jorå,så idag är det åter dax
att snöra ihop paketen,eller
i detta fall penningkuvertet,
och bege sej på kalas.

Moster Majsos ena systerdotter
fyllde nämligen 12 år igår.

Men eftersom hon(och familjen)
kom hem från Turkiet senare
på kvällen,och allra mest för
att jag hade månatliga träffen
inbokad,så fick vi skjuta på´t!

En lördag klockan tre,det är ju
PRECIS just DÅ man verkligen
vill dra på sej kråsblusen och
knyta rosetten from heaven.

NOT så jävla troligt va!

Men vad gör man inte för att
dom små liven ska få det lite,
för att inte säja outstanding
och fullkomligt superbt!

Kommer inte jag,så blir det
ju dödens trist,det fattar
t.o.m en lobotomerad ju!

SÅ!

Jag.Går.Dit!

Dricker mitt kaffe,visar den
lilla jubilaren hur en mascara
ska användas,och sen drar
jag hem till västerballen.

Han med den riktiga är
nämligen på annat firande.

En något äldre jubilar som dock
inte använder mascara,och som
jag typ kanske träffat EN gång
ska firas på "vuxet" vis.

Åk själv du sa jag till darlingen,
det kan ju va kul för dej att
umgås med alla gamla polers.

Men allra mest kul är det för
mej,för jag slipper sitta i en
bil i MÅNGA trista mil,och så
kan jag länsa barskåpet och
dansa på bordet.

Det är sånt råttmor gör när
katten tar svansen och drar!

Trevlig lördag på er,kan ni
ju ha vetja!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0