Jag minns min egen avslutning som var det igår

Iof va det ju nästan det oxå.

Tänk va,idag står han där
"Lilleman",längst fram i
kyrkan med klasskompisarna,
och det är allra sista gången
i grundskolan.

Jag tycker inte det är alls
länge sen jag följde med
honom på hans allra FÖRSTA
skoldag,med nyinköpta ryggan
och alla förväntningar inför
allt nytt.

Nu är det en fjunig tonåring
som står där i finskjorta,och
med mättnad på allt vad skola,
läxor och krav heter.

En "stor" kille som står med
ena benet i vuxenlivet,men
som inte riktigt är där iaf.

Nu väntar ett välbehövligt
sommarlov,utan stress och
jobbiga "gå-upp-mornar".

Idag är det sista gången jag
sitter i kyrkan med en tonåring
på den här skolnivån.

Det är fan inte klokt vad tiden
går fort,men ändå står still.

Och på söndag fyller jag 27!

"Sug på den du"!


Mammas lille plutt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0