Grillar gör man på sjön...

...när solen skiner och man
kan doppa tårna i vattnet.

Fast idag gör vi ett fett
jävla undantag,och det
är enbart för att fira lite
i förskott,inget annat.

Ameh för helvete,vilka
normala grillar annars
på en miniminiminigrill
sittande på en parkbänk
anno 68- när det regnar!!!

Vad vi ska käka till?

Oxfilé förstås,jag sa ju
att jag ville ha det idag.

Sen hade jag först tänk va
jävligt bekväm och bara
värma såna dära potatis-
klyftor i ugn,men när jag
hällt upp dom i en form
och precis skulle ställa
in,så såg dom så nakna,
och rädda ut.

INTE schysst alls tänkte
jag och hällde i en hel
5 dl´s tetra med grädde.

Såg ändå trist och fattigt
ut,så jag gick all in med
färska champinjoner,färsk
persilja,vitlök och en jävla
massa ost oxå.

Ibland måste man prova nåt
nytt och va lite wild´n crazy.

Det luktar som jag vet att det
kommer smaka iaf.

SÅ förbannat gott,precis som
alltid då jag gör nåt.


Ni ser ju själva för fan,sitta i tjocktröja mitt i juni och
"minigrilla" som en avdankad Nils Ferlin!


Det här är riktig grillomgivning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0