"Pekfingervalsen"

Jag hade ju bjudit in brudarna
på lite smörgåstårta igårkväll.

På måndagskvällen ringde fina
U och sa att hon inte kunde komma,
och jag blev så ledsen i ögat,för vi
hade ju så gärna sett henne här.

Nu äre ju som så med oss lagom
vuxna brudar,att vi får ta det som
det kommer helt enkelt,vissa måste
flänga runt och skjutsa barn till
träningar innan dom kan sätta sej
ner och relaxa ordentligt.(D.L.V)

Alla utom "Ulla" då´rå,hon är ju
BARA 21.
Always 21!!!


Vi sa åt "Mellan" att göra oss sällskap oxå,det fanns ju lixom
plats vid bordet.


Stackars "Mellan",Ulla gav sej på henne direkt med fingret
och började tjata om att hon inte hörde till gänget egentligen!

Ulla som LOVAT att INTE hålla på och peka hit & dit!


MEN,hon fortsatte med nästa,en oskyldig liten hund som
fattade NOLL.
Se bara hur rädd Cindy ser ut!


Överjävlaallt stack hon fram ET-fingret,och "Den lilla varelsens"
My som oxå tittade upp fick sej oxå ett "pek"!


Kelly gjorde så liten som möjligt,men det går tamme fan inte
att hejda Ulla när hon väl börjat.


För att Ulla skulle lugna ner sej lite,så ställde vi upp på en
snabbkurs i fingerpekning.
Allt för att hon skulle få nog och sluta!


Jag pustade ut och när Ulla bad oss va med på ytterligare
en bild,så ställde vi bara upp oss.
Utan vidare diskussion,bäst så!


"Mellan" & My drog sitt strå till lugnet,och Ulla satte sej
ner och sa inte ett ord!


ALLT,och jag menar verkligen ALLT ställde vi upp på,för
en ickepekande Ulla är en döskön Ulla!


Sent om sider kom oxå "Tightsbruttan",så hon serverades
lite käk på balkongen.
OCH,Ulla höll sej lugn & fin!


Men säj det lugn som varar,för "Tightsbruttan" hade bara
hunnit ta en tugga innan Ullas finger stack upp i nyllet igen!


Sitt fint och le sa vi till henne och fullkomligt tryckte ner´na
i stolen ett par sekunder.
Fast jag som känner Ulla såg ju förstås att det bara va fejk
och att "rävarna" bakom örona ville fram igen!


Återigen gjorde vi ett försök att få Ulla på andra tankar.
Men ni ser ju hur hon bara väntar på att få peka igen!


Jävla Ulla,i ett obevakat ögonblick hade hon lärt den yngre
generationen hur man pekar och spänner fingret!


Kom Ulla sa jag,nu kör vi en "hugga in på tårtan" repris.
TVÅ sekunder ungefär,det va så pass lång tid hon kunde
hålla fingret nere!


För sen,DÅ gav hon sej på nästa!


Till och med "Tightsbruttan" som inte ens varit med från
början lackade ur på Ulla och hennes jävla finger everywhere.
Vi fick helt enkelt mordhålla Ulla och säja henne ett sanningens
ord om hur fan man ska uppföra sej när man är bortbjuden.


När sen "Lilleman" (och hans kompis) kom
på visit satte sej Ulla åter ner och eftersom
klockan va väldigt mycket,TRODDE vi ju förstås
att NU äntligen är det färdigpekat för ikväll/natt!


Jomenellerhur att det INTE va det!

Ett sista finger med i spelet innan hon blev hämtad.
Ett finger så nära ögat man kan komma,på värdinnan
till på köpet.

Där gick gränsen,jag grabbade tag i Ullas finger och sa:
"En jävla gång till och jag knipsar dej"!

Tack så jättemycket för ikväll sa Ulla och gav mej
en kram och puss på kinden innan hon for.♥

Och har inte hon kramp i fingret idag,så är
det fucking amazing!

Nästa gång får hon ha tumvantar på!


Kommentarer
Postat av: Ulla.Red

Jag har INTE kramp i fingret idag eftersom jag ju har vanan inne,så att säga;)

Tack för en supermysig kväll,med allt vad den innebar av god mat(tårtan var den godaste jag ätit i mitt 21-åriga liv)och trevligt sällskap!:)Det gör vi om snart igen va?!

♥Kramar till den perfekta värdinnan♥



2011-06-22 @ 19:48:42
Postat av: Värdinnan svarar:

Ulla:Nä just det va! =)

"Vi säjer så"! :D

Tack själv hörrudu,utan Ulla inga bilder på bloggen♥

Klart vi gör´t,snart igen-vad säjs om imorr´n t.ex??? =))

♥Kramar & Pussar♥

2011-06-22 @ 20:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0