Det här kan va sista da´n med värme

Sista da´n på ett tag iaf.

Jag undrar lixom,när den
efterlängtade värmeböljan
ska komma hit.

Vrålhett väder och en sol
som vägrar matta av och
som ligger som ett murrigt
duntäcke över min del av
landet i flera låånga veckor.

Alltså,jag behöver sånt,minst
ett tillfälle om året.

Den förbannade snön och
kylan kan ju för helvete
förlama en i månad efter
månad efter månad,tills
det knappt finns nåt av
året kvar i kalendern.

Vad är skillnaden!?

Det här med att gå och längta
efter sommar´n,är ju ungefär
som att längta efter jultomten.

Man vet att han kommer varje
år,men lika jävla snabbt är han
ju väck igen!

Ja,inte för att jag längtar
efter skäggubben precis,
men ni fattar grejen.

Stor mening med att ha sommar-
kollektioner och sånt trams,när
man knappt hunnit dra på sej
linnet innan det är dax att leta
fram Helly Hansen tröjan igen!

Fast som sagt,idag är det oxå
kanonväder,så det är väl bara
att gilla läget eller nåt.

Helst hade jag förstås varit
på böljan den blå,men den
da´n det går att synka med
älsklingen,så är det garanterat
isdubbar och overall som gäller.

GAH!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0