Avslutningsvecka

Egentligen vill jag inte att
det ska va måndag redan.

Känner att jag inte riktigt
är i fas inför det som kommer.

På torsdag slutar "Lilleman"
nian,och tills dess ska det
bakas lite.

Ameh hallå,nåt smartass har
hittat på att ALLA föräldrar
ska baka så att vi kan ha
typ kakkalas efter det
obligatoriska "Hej & Amen"
i kyrkan.

Som Pippis kalas eller vafan
dom kallade det.

Jaha,och hur många orkar käka
minst 20 sorters kakor samt
rulltårta och gräddtårta om
man får lov att fråga!!
 
VA!

Jag tar med mej en IKEA-påse
iallafall,och lägger ner ett par
sorter eller hundra.

Skitsmart ju,så slipper jag baka
närmsta årtiondet.

Nåväl,inte nog med att "Lilleman"
springer ut ur kyrkan i full careta,
"Tightsbruttans" ena dotter ska
ta studenten samma dag.

Nu ska jag iof inte baka till
den tillställningen,jag kan
isf ta med av niornas kakor
om så är.

Däremot ska jag släpa mej
över gatan och joina den
nybakade studenten och
resten av samlingen framåt
kvällskvisten.

Just det,jag ska ju för fan stå
och trängas med femtiåttatusen
andra på hennes skolgård innan.

Måste leta fram knogjärnen fort
som attan nu.

Om jag bara ser till att "fasa"
in rätt frekvens,så blir det nog
okej vad det lider.

Det är ju (tack & lov) bara
måndag än sålänge!

"Den blomstertid nu kommer...studentens lyckliga"!

HURRRRRRRA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0