Skogen ropade mitt namn

Det är fan inte klokt.

Jag är en naturlig del i allt.

Spelar ingen roll vilket samman-
hang det rör sej om,jag passar
lixom in överallt!

Idag blev det skogen igen!

Hela långa da´n gick vi där och
strosade och nosade upp svamp.

Vi har verkligen näsa för sånt
kan man säja.


Jag lät Svampbob avlång gå först,så han kunde skrämma
iväg eventuella troll och annat skit!


Sen gick jag och kände mej jättetrygg och skogsmullig
med ryggan lite på sné!
Lägg gärna märke till att jag idag tagit på mej mina
andra kammobrallor!


Eftersom vi uppehöll oss i mina gamla barndomstrakter,så
åkte vi förbi mamsen & papsen med första svamplasset.
Orka bära omkring på allt lixom!


Där passade vi på att dricka vårt medhavda kaffe och
snacka lite skit oxå innan det va dax för nästa runda.

Man blir jävligt varm av att springa i skogen,så jag
luftade mej lite.
Fränt tyckte papsen och kliade sej på örat.


Mamsen gillar att driva upp Änglatrumpeter,så jag blev tillsagd
att fota en av blommorna som inte ens slagit ut.
Bara för att den såg så fin ut som hon sa!

Och eftersom jag är en så underbar dotter,gjorde jag förstås
som hon ville!


Papsen hade själv varit ute en snabbsväng och plockat svamp.
Inte så värst mycket sa han,jag orkade inte gå så länge!


Det låg spår efter hans "snabbrunda" lite här & var.


Jag håller faktiskt med honom,det va inte så mycket.
Inte med tanke på vilka mängder han brukar
komma hem med på en runda.


Sen for vi vidare till nästa skog,men den va bara
skitdålig,så vi åkte tillbaka till den första igen!


Och nu ska jag rensa lite som ni kanske förstår.

Skål på er som firar lördag
utslängda i soffan,jag står
här ett par timmar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0