Min vän & jag

Klänningen och jag har umgåtts
en del idag oxå.
Utan bildbevis dock,så ni får tro
mej nu när jag säjer´t!

"Stora" kom ut på fm,för det
hände sej så att Kelly(hennes hund)
ramlade och slog sej rejält.

Hon är lite 6-års fumlig,och vill
mer än gärna sprattla när man
håller henne i famnen.

Och just vid ett sånt sprattelanfall
idag,så ålade hon sej ur mitt grepp
i full careta och landade på sidan.

Fy för i helvete vad rädd jag blev,
nästan så jag sket på mej av dom
äckliga bröllätena hon gav ifrån sej.

Jag fick iaf en sjujävla migrän och
bar upp den lilla sprattelgumman.

Sen satt vi en stund och jag klämde
på´na lite här & var,men hon sa inte
ett skit så jag blev lite lugnare.

Ända tills jag reste på mej och gick
in(fortf.med henne i famnen),för då
fick hon ett svinäckligt krampanfall
och betedde sej som värsta epileptiker´n.

Jaha tänkte jag,hur fan ska jag ta mej
till veterinären med ett krampanfallspaket
och hur fan löser jag det här!!!

Panik och ännu mer migrän.

Snälla fd grannen som jag ringde
in,lugnade mej och sa att:
"ställ henne på golvet och se om
  hon kan stå,eller om hon vinglar"!

Det kunde hon!

Stå och gå utan att vingla alltså.

Satan vilken suck av lättnad jag
drog efter det ska ni veta.

Och då höll jag på att kissa i brallan
av ren avslappning.

Jorå,och eftersom "Stora" sen kom,
och vi blev medbjudna på åktur av
mamsen/mormor,så fick små dogsen
följa med oss i bilen.

Jag tror nog att Kelly kanske fick sej
en hjärnskakning light och att hon
tappade luften då hon föll!

Nu ska hon iaf hållas under observation.

Det är inte klokt hur blödig man kan va,
och ÄR när det finns djur med i bilden!


Tre av mina fyra tjejer!


Hoppsan hejsan,mamsen/mormor spontanbjöd oss på lunch!
Väldigt trevligt & mysigt!


Jag tog Panini med ost & skinka...


Dom andra tjejerna tog samma fast med kyckling!


"Stora" jobbade lite med beställningar medans vi åt-
busy girl!


Och här ser ni,att Kelly trots omständigheterna mår bra!
Tack & Lov!


Nu drar jag till skogs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0