Min "pipiga" granne

I lägenheten tvärsöver min
bor det en gammal farbror
och hans nästan lika gamla fru.

Dom är väldigt trevliga och så,
även om det luktar lite kiss
i trappuppgången när han har
gått in & ut.

Sånt kan jag iof ha överseende
med,för jag antar att dom inte
använder blöja med sånt där
luktagottgrejs i.

Men iaf,gubben har på senare
tid blivit jävligt pipig av sej.

Och då menar jag PIIIPIG som fan.

Först trodde jag att det va deras
brandlarm som hade gått på,men
det där förbannade pipet bara
fortsatte och fortsatte.

Och häromda´n fick jag förklaringen.

Gubben har äntligen fått sej en
hörapparat,så det är den som tjuter
och piper värre än jag vet inte vad.

Förut hörde han knappt ett jävla dugg,
och nu kan jag tala om att han absolut
INTE HÖR ETT FÖRBANNADE NÅGE!

Tacka fan för det lixom,när han lallar
omkring med inbyggd Tinnitus 24/7
den stackars kraken!

Vi kan bara hoppas på att batterierna
tar slut fort som fan så han slipper
hjärnskador oxå.


Och som sagt,det luktar INTE rosor i trappuppgången!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0