Goddag "fågelholk" fast på tyska!

Nu har jag bara sagt
sjutton meningar helt
i jävla onödan!

Gick väl ut med hundarna
en sväng,och precis när vi
kliver ut på gården,så kommer
det en tant gående på andra
sidan gatan.

Som vanligt rusar åtta ben
i räserfart ner till staketet
och börja bjäffsa samtidigt
som svansarna roterar som
propellrar på dom.

Då traskar tanten rakt fram
till hundarna,sätter sej på
huk och klappar dom genom
staketet så gott det går.

"Hej" säjer jag och hon svarar.

Sen fortsätter jag snicksnacka
lite och är sådär jävla genom-
trevlig som bara jag kan va.

Tanten ler och nickar och
fortsätter klappa.

Jag konverserar vidare!

DÅ som först säjer tanten:
"Sprechen sie deutsch"?

Ja bah:
"Eh näe inte så värst",och
börjar på nåt hemgjort
hittepåspråk att jag förstår
vad hon säjer typ.

Jomenellerhur att jag skulle
gestikulerat det lixom,för hon
fortsätter prata och prata och
berättar om sin numera döda
hund,som va pudel och blev
15 år innan den dog.

Så mycket förstod jag,sen sa
jag bara: Ja,ja,ja och förbannade
mej själv för att jag gav blanka
fan i tyskalektionerna i skolan!

Förbannat lätt att va efterklok,
i synnerhet eftersom jag då
läste franska!

Å andra sidan kommer jag inte
ihåg ett jävla skit av det språket
heller,så det så.

Kanske bättre att låtsas va stum
i fortsättningen!

Joråsatte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0