Första kollen bokad-check!

Efter en jävla massa återuppringningar
kom jag till slut fram hos veterinären.

Jag förklarade problemet med lilla
Cindy och jag såg framför mej hur
veterinärskan kliade sej i hårbotten.

"Alltså haltande till och från sa hon,
det kan bero på fästingburna sjukdomar"!

-Jaha,okej,och sen?!

"Fast man vet ju inte med tanke på hur
du beskriver henne,vill du att jag remitterar
direkt eller vill du att JAG känner lite på
henne först"?

Valet blev ganska självklart kan jag säja,
eftersom det tar en minut ungefär att ta
mej till lokala veterinärkliniken.

"Då är du välkommen kl:10.30 sa hon"!

Tack sa jag,så nu sitter jag här och
spelar upp värsta tänkbara scenariot
på vafan det kan vara för vajsing med
lilla Cindy!

Jag vill bara att veterinärskan ska säja:
"Ameh det här,det är bara en liten lätt
stukning,det går över med vila".

Jag har varken tid eller råd att åka
som en skottspole mellan djursjukhus
och röntgenapparater.

Det vill inte Cindy heller kan jag meddela,
hon vill bara kunna springa och hoppa
precis som vanligt.

Hade det varit min s.k husdoktor som
ställt diagnos,så hade det varit fan så
mycket enklare.

"Allsåssprit,funkar bra,funkar alltid"!

Eller "stopiller",funkar ju oxå super.

Fast det hade kanske varit jävligt dumt,
jag menar "stopiller" till en hund-
där går väl gränsen iallafall!

(Håll tummarna för Cindy 10.30-
  OCH för min lilla börs)


Cindy,Cindy,Cindy.
Get well!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0