Vad blir det för mat...och dessert?

Kanske jag skulle kunna
tala om faktiskt!


Började med att steka blandsvamp,bacon och purjolök.
(champinjoner,kantareller & taggsvamp)


Sen rev jag fram en Hönökaka ur frysen och bredde
hushållsost på!


Sen blandade jag svampröran med en burk
creme fraiche och kletade på brödet,la på
ytterligare ett lager bröd och bredde ost
uppepå oxå.


Skar tomater och kastade ut dom lite random hit & dit.
Skapande och artistiskt utan nåt speciellt mönstertänk!


Avslutade med riven ost och persilja!(Sen in i ugnen ett tag)
Och har man inte ost,så kan man strunta
i att göra nåt överhuvudtaget!


Sen va jag taggad som fan,och tänkte
att nu kör vi all in eftersom det ändå
är söndag och....."Solsidan" ikväll.

Man måste ju lixom avsluta helgen på
ett värdigt sätt,med kaffe och nåt
jävligt gott.

Enkelt men dögott,så jag plockade
fram lite nya ingredienser.


Hoppsan!
Grädde,glass & Never stop!


Bara att vispa grädden,hacka chokladen och
blanda i glassen!


Och sååå snabbt har man gjort sej en jätteslurpig efterrätt!
(in i frysen ett par timmar bara!)


Kommentarer
Postat av: Ulla.Red

Den där varma smörgåstårtan ser smarrig ut!Den ska jag nog ta och göra nån dag i veckan:)

<3<3<3<3

2011-01-23 @ 19:09:55
Postat av: Majso svarar:

Ulla:Ja,det tycker jag NOG att du ska faktiskt!;D

<3<3<3

2011-01-23 @ 19:34:28
URL: http://majsomittilivetblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0