Med bestämdhet vet jag inte riktigt

Tjena hej!

Periodar´n här.

Och nu menar jag INTE
det ni kanske inbillar er!

Sprrrit,sprrrit dricker jag
ju typ väldigt aldrig.

Näe nu menar jag överlag.

Antingen bakar jag som en
tokdåre och utan vare sej
hejd eller reson.

Vore ju smart menar jag om
man ser till att det finns plats
i frysen när man gör sjuttielva
sorter på ett par da´r.

Men näerå,det skiter ju jag i-
har man lust och får infall så
kör man bara järnet.

Eller så gör jag smycken i parti
och minut och kollar absolut INTE
upp om jag överhuvudtaget har
nånstans att lägga alla kreationer.

Vore ju dumt lixom att begränsa
sej själv och dra i handbromsen
när ångan är uppe och idéerna
fullkomligt rinner över i högra
dubbelhjärnhalvan.

Man kan ju ge bort vetja!
(eller pracka på folk för all del)

Kan oxå va så att jag syr och
klipper,ibland klipper jag t.om
INNAN jag kollat riktigt ordentligt
VAR jag ska klippa.

Kan ju kanske anses aningen korkat
med tanke på att midjekorta tröjor
är sååå icke 2011.
Och inte ens va det 2010 eller så!

Eller att bara ha tyg till ärmlösa
kreationer när det är trettifem
minusgrader ute och skinnet har
tendens att frysa fast i jackärmen.

Annars är jag jävligt fiffig och
förbannat påhittig däremellan.

Fast just nu vetifan vilken period
jag är inne i.

Kan-inte-bestämma-mej-perioden!

Eller kanske,äh jag vetifan!!!

Jag gillar inte att behöva bestämma
mej för att ha bestämt vafan jag vill
göra bestämt!

Inte innan jag bestämt vet att det
är just det jag bestämt mej för att
göra som bestämt känns rätt för
periodens stund!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0