My day

Antingen så händer det ingenting,
bortsett från det vanliga,eller så
får man hela jävla ketchupflaskan
i näven innan man öppnat korken.

Jag råkade ju tvätta idag!

Samtidigt ringde butiksinnehavarinnan
i lokalen under och bjöd ner mej på fika.

Under tiden jag satt där och babblade
på med en kopp kaffe,messade "Mellan"
som va på väg ut till mamsen.

När jag så fick arslet från stolen och
va på väg till lokala affär´n messade
lillsis som ville komma på fika.

Och då va det bara att springa in
och rafsa åt sej lite varor,messa
tbk i farten,börna hem,hänga tvätt,
slänga in en ny maskin,mötas av
"Mellan" som ville ha hjälp med
hårfärgningning....

....i samma veva messade "Ulla"
och ville Skypa en stund.

Loggade in,laddade bryggar´n,
hällde upp kaffe och kletade
"Mellans" hår fullt med färg,och
DÅ stod lillsis i farstun...

...avsluta med "Ulla" mitt i Skypingen,
dricka kaffe och prata med gästerna,
springa ner och lägga in en ny tvätt,
ladda bryggar´n igen för då va klockan
redan älsklingshemkomstdax!

Fika mer och prata satan!

...Dra en repa till Apoteket vilket "Mellan"
och jag inte hann med,stå i kö och vänta
på sin tur,låta spädbarnsmamma gå före
och samtidigt göra dagens goda gärning,
vänta sej ännnnu längre i kön och sen dra
fort som fan till lokala affär´n igen för att
hämta ut ett litet fyrkantigt paket.
(dock UTAN vita snören,men med stjärnglans)

Hasta hem igen och bara hinna stänga
dörren innan "Ulla" ville Skypa klart
det som blev avbrutet innan.

Prata,babbla,skriva recept samtidigt.
Lägga på och baka liten GI-kaka till
morgonens fm fika då fina U kommer.

Tänker att nu när spis och ugn ändå
är varm,varför inte förbereda fredagens
lilla myskväll.

Steka bacon,kycklingfilé och gegga ihop
en sjujävla god sås och samtidigt riva
meterhögt berg med ost,för ost MÅSTE
man ha på godaste pajen,som Ulla för
övrigt introducerat i Majsoska borgen.

Ställa timern och sen diska.

Komma på(läs:känna)att det är hög jävla
tid för toabesök nr 2 för dagen,sitta där
i cirkus tre kvart eftersom blåsan märkligt
nog expanderat och blivit stor som ett
jävla cirkustält!!!

SEN,sätta sej ner 2 minuter i soffan
och dö i 30 sekunder....

...för då kom jag ju på att NI ska ha ert!

Och nu har jag fullgjort min dag.
(nästan)

Ska bara dricka ifatt tre kg kaffe och
röka 5 paket cigaretter.

Just det,hämta sista jävla tvätten.

Jag sa ju det,tvätta är fanimej
det tråkigaste som finns!

Go´kväll för helvete!


GI-kaka med valnötter uppepå+form smord och bröad
med valnötshack!
Inget jävla GI-fusk här inte!


Förberedelserna klara,bara att gojsa ner allt i
smördegspajskalet!


TADA!
Det går lixom inte att förklara i ord hur satans jävla asgod
den här pajen är.Nu rinner snålvattnet till,DET kan jag tala om!

TACK "Ulla" den kn*llar verkligen i munnnen!


Kommentarer
Postat av: Ulla.Red

Varsågod:)Ja,den pajen är verkligen supergod!Jag ska nog göra den själv imorrn till "fredagsmyset"

<3<3<3<3

2011-01-13 @ 21:24:18
Postat av: Majso svarar:

Ulla:Ja gör det,& så tänker vi på varann =))

<3<3<3

2011-01-13 @ 21:27:00
URL: http://majsomittilivetblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0