Hyreslotteriet

I huset där JAG bor
får man bestämma
sina egna hyror.

Rättare sagt VISSA
får bestämma PRECIS
hur lite dom vill betala.

Sen tillkommer resten
som måste väga upp
dom andras låga hyror.

En etta t.ex kostar på
ett ungefär 7.200 i mån.!

Men sen kan man däremot
få tag på en femma för
cirkus 3.500.

Det är ju jävligt bra.

För dom som bor i en
femma för INGENTING.

Man kan skylla på nästan
vad fan som helst för att
slippa punga ut med kosing.

"Jo,det går förbi folk under
min balkong flera gånger
per dag,och dessutom har
dom hundar med sej och det
stör nåt så inihelvete när
dom drar i kopplen"....

Eller:

"En gång om året kör det
förbi en lastbil och när den
bromsar kan jag absolut
INTE sova,fastän jag snarkar
så jävla högt att träden utanför
får skrämselhicka och ruttnar
ända nerifrån rötterna"!!!

SÅ kan man säja,och då
får man högst troligt knappt
nån hyra alls att betala.

INTE jag dock,det är JAG som
betalar för dom som dessutom
drar av hundbajs från skorna
på(nästan)varenda jävla trappsteg
i trappuppgången och dom som
snarkar så min ytterdörr ramlar
av från gångjärnen.

(nyttja min lägenhet med för helvete!)

Det skulle fan inte förvåna mej
om "dom andra" är med i Postkod-
miljonären oxå,och vinner 346
miljoner på JUST deras jävla kod.

Då kan dom ju bo JÄTTEGRATIS
till på köpet sen.

För egen del spelar jag
bara rysk roulette.

Tydligen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0