Lugn & fin utan bakmaskin

Jag äger inget sånt trams.

Vill jag baka,så gör jag det
"the old fashion way" som
dom brukar säja.

Och så är jag nog fan lugnare
än jag nånsin varit såhär sex
da´r före jul,eller vafan det
kan va dit i runda slängar.

Jag är lika lugn som en avocado
längst ner i kylen faktiskt.

Och oxå då förstås aningen sval.

Sval och lugn är en jävla bra
kombo i jultider som dessa
när jag tänker efter.

Inte en endaste julklapp har jag
slagit in heller för den delen.

Jag har fan inte ens köpt köttfärs,
för jag har inte bestämt än huruvida
det ska läggas upp nåra hemtrillade
bullar på lördag.

Vem fan dör OM jag inte gör det lixom!
Nä just det!

Guess what?!

Jag är MER än belåten om jag
får en skinkmacka och en STOR
mugg kaffe när det är dax att
tjoa in jul(helvetet).

Å andra sidan räcker det om jag
blir enbart belåten.

M.a.o-bara jag får mitt kaffe så
är ALLT frid & fröjdefull jul!

Amen och Bag in Box på det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0