Julfeber

Jag håller visst på att få det.
Julfeber alltså,men inte den
som hettar i kroppstempen,
snarare den som hettar i
skallen och gör att dom små
grå förökar sej med en jävla
racerfart.

Inte ett dugg stressad är jag,
sånt jävla trams har jag lagt
åt sidan för länge sen.

Däremot blir jag så inihelvete
trött på allt tjat OM jul,INFÖR
jul,RUNT jul,I jul...you name it!

Ärligt så vet jag inte ens om jag
kommer köpa nån skinka,och dom
däringa köttbullarna då,dom som
typ bah MÅSTE va hemgjorda med
kärlek,lök och annat tjafs!

Det vet väl alla som stått och slabbat
med färsen och ströbröd och skit,att
det bara är ett satans döfött slit för
ingenting.

Smask bara så ärom uppkäkade och
slut,men stekjävla fettet och kladdet
på och runt spisen,DET finns kvar fram
till Påsk,hur jävla mycket man än sanerar.

Näevars,en termos kaffe och nåra
pipperkaker med såndära gokletig
och len tubmögelost på,DET får det
bli till jul,och inte ett jävla skit mer.

Huvudsaken att man är snäll,och
det lär jag ju bli efter en hel burk
knastriga kakor.
Löjligt snäll och alldeles,alldeles
underbar!

Tjofaderittan imorr´n ska jag
på julbord...& käka en pepparkaka
eller kanske tre!

Frågor på dé?
(näe precis!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0