Jag är bara så förberedd

Herre jävlar vad jag är
förberedd och klar med
dagens mat.

Nästan ska jag väl säja iof.

Måste förvisso steka lite
potatis bara,men det går
fort,för den är redan skalad
och skuren i stavar.


Helvete vad smaskigt det blev gott folk.
Jag smakade förstås av,för eftersom jag
bara äter på fredagar,så FÅR jag ta
ett par skedar i ena kanten!

Först stekte jag kycklingfilé skuren i bitar,
kastade i gul & röd lök,palsternacka,kålrot
och gul paprika.
Pepprade och skvätte i lite kycklingfond,soya
och sist lite vatten.
På med locket på gjutjärnsgrytan och lät hela
härligheten puttra ett tag för att sen hälla allt
i formen ovan och toppade sist med en hel drös ost.

In i ugnen i 10-15 min ca 200 grader.
KLART!
Till detta råstekt potatis.

(måste nog ta en "liten" snutt från ena kanten
  sen-trots att det bara är onsdag!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0