Snart så!

Jag är ju som ni vet (nästan)
alltid redo!

Precis som scouterna,fast
satan så mycket fränare
och alldeles enastående.

Snart kommer "Stora" på
fika,och snart ska Ufo-grillen
fram,och snart ska Majso
hälla upp ett glas bubbligt
jordgubbsvin.

Everyallting är förberett in
i minsta detalj faktiskt.

Jag har mitt körschema klart,
så nu behöver jag bara bocka
av alla punkter,en efter en.

Klockan halv sex imorronbitti
ska jag gå i mitt eget lilla Pride
bordståg gatan fram,för tydligen
är det djungelns lag som gäller
i helgen när Ulla & jag ska turnera.

Dom andra sengångarna kan ju
komma när fan dom vill sen,jag
bryr mej inte ett skit,för då har
jag (och Ulla) redan bästa platsen.

Tjofaderittan marknadsstånd vad
det kommer stås till höger & vänster.

Det ena ståndet präktigare än
det andra.

Men präktigast och mest ståndigt
är vårat-inget snack om saken!

Nästan så man får ståpäls som
Gunde hade sagt!


"Liggpäls"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0