Det ligger i luften

Nånstans på vägen försvann
sommar´n helt plötsligt.

Rättare sagt,vart har den varit?

Jag har fan inte hunnit med den.

Pang bom så va det bara augusti,
och luften blir sådär annorlunda.

Rått och kyligare på kvällarna,
mörkret kommer lika snabbt
som herpesblåsor och det enda
som finns kvar är den s.k
sommartiden!

Den får vi dras med i ett par
månader till,tack & lov,annars
hade jag slängt in sommarkavajen
på kemtvätt för länge sen.

Och bara för att trotsa hösttider,
så slog jag till på en vit jeansjacka
igår när jag egentligen bara skulle
fönstershoppa.

Ameh vafan tänkte jag,en jacka
som kostat 399 kosingar,nedsatt
till 149,det är ju bra dumt att INTE
ta med den hem.

Att jag sen fick den för bara 99 spänn
och kunde peka finger åt augusti,kändes
om möjligt ännu bättre.

Majso VS Hösten
    1     -       0


Kommentarer
Postat av: rasmus

Jäklar i havet, vad husmor har blivit händig och går ut och plockar svamp. Sånt vill vi ser mer av ;)

2011-08-11 @ 19:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0