Same same,but different

Igårkväll kom "den lilla varelsen"
på spontanbesök till mej.

Hon fick kaffe och jag söp som vanligt.

Klart som fan jag gjorde,
det va ju onsdag igår!

D.L.V hade varit på en liten
shoppingrunda och införskaffat
nåra nya behå´ar,som hon visade.

Ja,hon mannekängade inte,det
hade vi inte tid med.

Okej tänkte jag när hon gått,
det är där vi ska lägga den s.k
"vårribban".

Och just därför kunde ju inte
jag va sämre idag,än att själv
införskaffade lite nytt.


Så jag köpte den här lilla låddan!

Fast egentligen behöver jag bara
4 små stålborstar,resten har jag
dubbel uppsättning av.

Nån/nåra nya behå´ar behöver
ju inte jag som ni förstår.

Varför slösa pengar på
onödiga prylar lixom.

Är man redan perfekt,så
behövs inte såna trasor,
och förresten ska dom ju
ändå av stup i kvarten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0