Folk får va hur galna som helst,bara jag slipper

Jag har sagt det förut,och
jag säjer det igen,motion
är överskattat.

Tycker jag!

Och nu,nu när det äntligen
blivit snöfritt,ja då jävlar
går folk man ur huse med
stavar och foträtta skor
som kostar en hel årslön.

Det ska joggas,det ska spinnas.

Det ska svettas på löpband
och i grupper som liknar
en trave brunstiga djur.

Stön och flås och satan vad
det är skönt säjer utövarna
efteråt till höger och vänster
och med pannbandet och
pulsjävlaklockan i linningen
med ett brett smile över hela
fejset,som är rödare än ett
svullet babianarsle.

Kul säjer jag.

Jättekul att folk och fä har
sån förbannad pli på sej
själva och till och med ställer
klockan i svinottan för att
hinna med ett par marathonlopp
innan det är dax för den stadiga
och alltid så jävla nyttiga frullen.

Jättehurtigt säjer jag och snoozar
mer än gärna fjorton gånger extra
och går på tretåren direkt.

UTAN fiberhusk och grapefrukt
som krymper magsäcken.

Det är säkert jätteskönt för dom
som gillar att hålla på hela tiden.

För mej vore det lika skönt som
att tvingas ha analsex med en elefant.


Bästa motionstipset:
Vila bort överflödshektona och
spara på vattnet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0