En jävligt tråkig söndag lider mot sitt slut

Kan det bli tristare?
Kan det göra ondare?

Nu förstår jag varför dom
flesta gamlingar som ligger
på dödsbädden suckar och
svarar att dom alls inte är
rädda för att dö.

Smärtan och plågorna har
fått dom att se i helt andra
banor ju.

Jag fattar!

Vem fan orkar ligga dag ut
och år in med trasiga revben,
ont i skallen och slemhosta
som kan skrämma ihjäl precis
vem fan som helst!


Hands up!
INTE jag iaf!

Nu har jag förvisso ingen
droppställning med morfin
som jag lallar runt med,endast
den lilla Alvedonburken som det
börjar sina i,men ändå.

Är jag inte bättre imorr´n,så
skriver jag fan in mej på
långvården självmant.

Det här håller inte!

Och ja,jag VET att det finns
dom som är flunsasjuka och
varit det bra mycket längre
än jag,det kan inte hjälpas-
jag skiter faktiskt i det,nu är
det MEJ det handlar om!

Basta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0