Inte helt sysslolös

Började dagen med lite meditation
på balkongen.
Bara för att komma igång typ.

Sen gjorde jag mer kaffe och
fortsatte med lite yoga light.
(dvs påtåren)

Fick besök av "Mellan" & hennes M.
Sen kom "Lilleman" och käkade
glass i stora lass.

Klassträffsrymlingen dök upp igen
på eftermidda´n och då blev det
förstås fika igen.
(med bekelser från svärfars bageri)

Drog fram lite tyg,nålade och klippte,
sydde så det glödde i nålen och vips
hade man gjort sej ett par tights.

Kände sen att imorr´n har jag fanimej
ingen lust att stå vid spisen,så jag
kladdade ihop lite kycklingfilé,ris,majs,
creme fraiche,curry,purjo och grädde.

På med MASSOR av riven ost,skjuts in
i ugnen och tjolahopp så jävla skönt
att slippa det på en måndag.

Nu ska julpysslas till los marknad.
Det är fan inte klokt vilken enorm
framförhållning man har ibland.


Jag är ju så jävla miljömedveten att jag väljer ekologisk bomull!


Faktum är att det är ekologisk grädde i den här oxå.

Framtiden-Majso
           1-1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0