Tjo faderittan,det lackar mot jul...i år igen!

Fan vad det är jobbigt med
alla dessa högtider.

För inte alls länge sen va det
ju midsommar för tusan.

Jag hade tänkt bojkotta julen
i år.
Det är bara komersiellt skit!
(mestadels!)
Mat,julgodis,pynt,åka hit & komma
dit,spara kvitton och helst bara
vilja sitta kvar i sin egen soffa!

Men så kom jag på,att jag aldrig
går ut och äter julbord(så ovärt lixom)
och varför inte ta med sej chefen(JAG alltså)
och boka bord på nån billig sylta.
(för en jävla gångs skull)

Jag & chefen tar inte alls mycket
plats,och inte äter vi värst stora
lass heller för den delen.

Det är faktiskt mest kaffet vi
vill åt,helst med nån fettig och
kladdig kaka till.

Fast innan julbordet måste jag
ta med chefen och åka på en
trevlig konferens.

Tallinn eller Riga är ju lite
populärt nu för tiden.

Men det funkar lika bra med
en 23 timmars till Åbo oxå.

I en enbäddshytt.
(finns det såna förresten?)

Chefen och jag är ganska billiga
i drift och skiter i buffén,det är
mest kaffet vi vill åt där oxå vid
närmare eftertanke.

Kan tänkas att vi köper nån likör
i fin flaska,det hör ju till på nåt
sätt att springa i taxfreen,inte för
att vi dricker upp slisket sen,mer
för syns skull!

Jag gillar min chef.
Igårkväll t.ex fick jag kompledigt
en kvart för att raka benen.

Hur många har såna tillmötesgående
chefer undrar jag?!

Återstår bara att "tjata"(läs:be snällt)
om en riktig kaffemaskin till kontoret.

En sån där nymodighet ni vet
med små kapslar i olika färger,
med olika smaker.

En sån VILL jag bara ha.

Det går ju så förbannat mycket
onödig tid när JAG ska springa
och ladda bryggar´n i tid & otid.

Och känner jag chefen rätt,så
fattar hon PRECIS vad jag menar.

Visst!

Klart som fan ATT jag gör!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0