Det där jävla dragspelsgänget kan jag klara mej utan!

Jaha,så har man varit på upptaktsmöte
inför årliga julmarknaden som går av
stapeln i slutet av november då!

Och som vanligt ska dom där jävla
dragspelarna underhålla.

IGEN!(är väl 137:e året dom är med!)

GÄÄÄÄÄSP så förbannat kul.
NOT!

Jag trodde i min enfald att dom
skulle lägga av nån gång.

Innan det behövdes bärhjälp upp
på scenen och "Första hjälpen låda".
(syrgas och hjärtmassage)

Men näerå,dom tycker ju att det är
så jävla trevligt att komma och roa
och spela och underhålla.

Ameh visst,det är ju så fruktansvärt
kul att man nästan får en stroke själv
och ramlar av stolen i rena upphetsningen.

Been there before typ!
Tooooo many times before
om man säjer som så.

Det hade ju inte gjort SÅ MYCKET
om dom bara dragit av en klämmig
dänga eller max två,men när dom
står kvar och står kvar och står  kvar,
tills elen börjar ta slut och knappjävlarna
brunnit upp på dragspelen,DÅ är det fanimej
inte så förbannat kul längre!!!!

I vilket fall som helst så bjöds det på
fika och macka förut.
Och det tackar man ju högaktningsfull för,
med tanke på vad bordsockerhyran för
4 dagar kostar....MASSOR.(en halv årslön,tyyp)
PLUSS att det ska skänkas en vinst för MINST
100 kosingar till(tönt)lotteriet OCH så Måste
det betalas nån löjlig medlemsavgift!

FAn vad jag drack kaffe alltså.
Så mycket att jag fick ont i magen.

Men det beror nog mest på att dom
körde snikvarianten.
2 mått kaffe till 10 koppar vatten typ!

Nästa gång tar jag med egen termos.
Klart som fan ATT jag gör!

Och just det,man fick äpplekaka till oxå.
Gentilt så inihelvete,visst!
Man bugar & bockar & niger femtielva ggr!

Fast jag gillar inte slemmiga äpplebitar
i kakor så dom petade jag ur,förstås!

0ch så äre ju inte så lite trist i år,
mina favvotjejer har ju ballat ur
så dom kan jag inte slänga käft
med i dagarna fyra.

Fast,jag har ju "Dragspelsnissarna",
och högst troligt så kanske nån av
dom trillar ner från scenen rakt i
knäet på mej,så man ska väl inte
klaga för fan!

GAHHHHH!


Jorå,dom flesta tog ju bara EN kopp kaffe,så det är typ bara
jag och trevligast av alla kvar.Dockan alltså!

Trodde jag ja.Det visade sej att det va en Vodoodocka med
inriktning "dragspel".....Borde man ju fattat med tanke på
den klädseln!!!!

HJÄÄÄLP!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0