Jag kan inte rita...

...och det tycker jag är
jävligt skönt.

Egentligen.

För om jag hade kunnat det,
så skulle jag haft ännu mer
idéer som jag inte hann med.

Fast det finns ju nåt som heter
modern konst,och DET kan t.om
jag åstadkomma.

Det är bara att kladda ut lite
färger och gegga lite hit och
lite dit,ju konstigare desto bättre.

Och sen när nån frågar vad det
föreställer eller vad man tänkte
på när man stod där med penslar
och burkar och kanske en liten
palett(om man är riktigt med i sin tid),
ja då kan man svara precis vafan
som helst.

"Jag tänkte att jag va en beduin mitt
ute i öknen och att mina kameler blev
brunstiga precis när solen gick ner,så
kullarna på tavlan symboliserar deras
puckelryggar nerborrade i sanden,det
är därför allt är brunt och murrigt med
ett stänk av rött som alltså står för kärleken".

Typ nåt sånt,eller så säjer man helt
enkelt bara att det är fritt jävla skapande
för att man känner livet i sej och när man
gör det är sinnet fritt och då kan vad
som helst växa fram där på duken.

Sen säljer man tavlan och
flyttar utomlands.

Nån som vet nåt varmt,schysst place
där en konstnär som jag skulle få fritt
spelrum och inspiration?


Den här tavlan har inget namn än,men priset är redan satt!
Tänkte mjukstarta med 10.000 vilket borde räcka till
en enkelbiljett iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0