Ett ljus för Majso...

...eller om det är för Jesus.

Kan va så!

All övrig tid är det ju JAG
som är ert ljus.

Den klarast lysande stjärnan.

Er förebild och er stora idol.

Eller om det kanske är Jesus
där oxå,vafan vet jag!

Vad jag däremot vet,är att det
är första advent idag,och att jag-
kors i mitt omålade gula kökstak
har slagit till och satt nåra ljus
på en bricka.

Eller tallrik om man ska va
riktigt jävla petig.

Det spelar ju inte så förbannat
sexuellt stor roll i det här fallet.

Annars kan det ju å andra sidan
va lite sexuellt mysigt med nåra
tända ljus här och där!

Här ska man va glad att det
överhuvudtaget fixas nåra
adventsljus.

Jag tycker det är jävligt onödigt
att slösa runt och tända lite hur
som haver.

Jävligt onödigt och rent korkat att
efter fyra veckor ha just fyra ojämnt
nerbrunna ljus,när man istället kan ha
fyra oförbrukade ljus kvar,stående i sina
förpackningar till andra tillställningar.

För det kan man ju ge sej fan på,att
när man väl ska ha ett eller tre kanske
fyra nya ljus,ja då är det bara slafs kvar.

Vem fan vill tända redan tända
ljus lixom!

INTE jag!

Dessutom är jag inte så fruktansvärt
traditionell av mej.

Rött och vitt,grått och rött
och så ännu mera vitt,det
ÄR ju julens färger.

Säjer dom som tror att dom
vet precis jävla allt.

Här kommer det iallafall varken
röda eller vita ljus på bordet
till jul,inte grå heller för den delen.

Över min bruna kropp!

Och på tal om den perfekta
lilla saken,kroppen alltså,så
är den för övrigt en av dom få
saker som matchar julen här!

"Pepparkaksbrun"....förstås!


Svart & turkos-tänd & blås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0