Apropå intörnet & annan datorisk utrustning

Jag antar att det inte gått
er obemärkt  förbi,att jag
vid ett flertal tillfällen haft
jävliga problem och strul
till förbannelse med mitt
dagliga datoriserade liv.

Är det inte uppkopplingen
som strulat,så är det som
för tillfället,en sprillans ny
router som fuckat upp och
tydligen "gått över till andra sidan".

Hur förbannat kul kan det bli
på en nollgradig skala lixom?

Att ringa operatörer och prata
med miffon,ringa supporterklubben
och sen till slut bara kunna sitta
uppkopplad först på ett sugigt
mobilt skitbredband och så (lite tack ändå)
avancera till hallen,direktkopplad
till modemet.

Jävligt fränt,bekymmersfritt
datoranvändande.

NOT!

Men.

Eftersom jag har så fina,snälla
vänner som ställer upp i ur & skur,
så fick jag låna en router tillsvidare.

Jag har gått och tittat på den ett
tag,svept förbi och sneglat.
Känt av vibbarna kan man säja.

För med min datoriserade lycko-
stjärna skulle man ju kunna ge sej
själva fan på att den INTE synkat
med modemet och värddatorn.

Men igårkväll,igårkväll då va
det dax att ta tjuren vid hornen.

Eller antennen vid uttaget om
man så vill.

Och satan i gatan och jag vet
inte till mej i månadstrosan,det
verkar ju fanimej funka.

För man ska ju inte ropa hej
direkt på studs lixom.

Eller som min kära mamma sa:
"Inte ropa tjena förrän man stängt
  dörr´n om idioten"!

Sa hon kanske inte,men hon tänkte
så för min skull!

Och det är ju tanken som räknas.
Plus en fungerande router!

TJENA HEJ!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0