Sömnlös i sängen

Here we go again.

Here we go as every
fucking natt.

Samma visa hela tiden.

Jag gör min kvällstoalett,
varför heter det så egentligen?
Vaddå "göra" en toalett lixom!

Iallafall,jag GÖR den där
jävla toaletten,borstar
tänderna i mer än 5 minuter,
kollar trettielva gånger att
allt är avstängt och att dörren
är låst,att inga ljus brinner,att
spisen inte är på och datorn
avstängd,att strykjärnet
(som jag sällan använder)inte
är på och att jag inte har nån
kaka i ugnen eller deg på jäsning
som jag råkat glömma.

Och sen hoppar jag i säng
i en dubbel bakåtskruv med
helt perfekt sträckta vrister
och klanderfritt lypsylleende.

Gosar upp alla kuddar och
sätter på Tv´n en stund för
att åtminstone lura mej själv
till en liten jäspning.

Säjer till mej själv att fy
bubblan vad det ska bli
skönt att sträcka ut sej
och sova ett par kvartar
eller tre.

Jomenellerhur!

Alltid,och då menar jag
fan alltid när jag väl har släckt
och lagt undan extrakudden för att
inte vakna med trippelgamnacke,
så är det lögn i helvete att ens
komma in i nån fjädersömn.

Så där ligger jag every night
och räknar ner halvkvartar
innan det är dax att gå upp
och sätta på kaffet igen!

Och här är jag nu.

Det har inte blivit mörkt
förrän det ljusnar igen.

Faktum är att jag njuter.
Det är lugnt,vackert och
fridfullt.

Jag hör fåglarna kvittra som
dom bara gör i juni da´n efter
min födelsedag!

Men.

Snart ska jag släcka och
låtsas att jag somnar.

Måste bara kvadruppelkolla
bryggar´n,spisen,ytterdörr´n,
strykjärnet och min sjuarmade
kandelaber!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0