Skadad sjöbuse

Det blev en tur idag oxå.
Tyvärr inte lika varmt,men
det va härligt ändå att va ute!


Eftersom jag snoozade i över en timme blev det inget kaffe
hemma innan avfärd.
En Caffe Latte från Statoil satt fint innan sjösättning!


Sen kom påtåren som ett brev på posten(lördagsutdelning)
och till den
serverades en väldans god macka.
(som JAG gjort,förstås)


Sjön suger och VAD passar bättre än lite choklad!


Söndagsmiddagen är fixad.
Själv hade jag en fet jävel på kroken,men det fanskapet slet
sej naturligtvis.
Så förbannat typiskt när jag kände att det va en bjässe på
minst 100 kg.
Eller åtminstone dryga 5 pannor!


Är det lördag så FÅR man äta godis!


Det här är livet.
I en båt!


Jag är en jävel på fiske
Jag är en jävel på att loosa fiskarna
Men det gör ingenting för jag är fränast ändåååååå!


Råkade ut för en fruktansvärd olycka.
Hela tummen höll på att stryka med.
Blodet fullkomligt pulserade,och
ingen förbandslåda på ett par mils radie.
Övervägde att kalla på ambulanshelikopter!
Aj,aj,aj!!!


Äckliga jävla skarvar!


Och nu var det slut för idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0